دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)چیست ؟

در این مقاله قصد داریم به یکی از روش های داغ بازاریابی در این روزها ،یعنی دیجیتال مارکتینگ بپردازیم.

به مجموعه فعالیت هایی که برای بازاریابی محصولات و خدمات ، به وسیله ابزارهای دیجیتال  انجام می شود ، دیجیتال مارکتینک یا بازاریابی دیجیتال گفته می شود.

چرا باید برای کسب و کار خود دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم؟

با گسترش شبکه های اینترنت در سراسر دنیا و پیشرفت های چشم گیر حوزه فناوری اطلاعات ،دنیای مجازی جای خود را در زندگی مردم باز کرد و امروزه شاهد این موضوع هستیم که افراد از رده های سنی مختلف و با سطح سواد متفاوت وارد این فضا می شوند. بنابراین کسب و کارها با برنامه ریزی هدفمند می توانند از این فضا برای معرفی کسب و کار خود استفاده کنند.

مزایای بازاریابی دیجیتال :

دیجیتال مارکتینگ در برابر بازاریابی محیطی و سنتی مزایای فراوانی دارد که در زیر به تعدادی از این مزایا می پردازیم

دسترسی سریع و آسان به مخاطب هدف:

در بازاریابی یکی از مهم ترین موضوعات یافتن بازار هدف و ارتباط موثر با این بازار می باشد تا بتوان مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل وفادار تبدیل کرد. در دنیای دیجیتال با وجود ابزارهای متنوع و در دسترسی که وجود دارد، میتوان این مهم را برآورده کرد .

در اختیار داشتن ابزارهای دقیق برای بررسی و اندازه گیری

در دنیای دیجیتال مارکتینگ با وجود ابزارهای فراوانی که در دسترس دارید می توانید کسب و کار خود را معرفی کنید ، و با آنالیز داده های بدست آمده از این ابزارها،برنامه های بازاریابی و فروش هدفمند پیاده سازی کنید

قابل تغییر بودن تبلیغات در اسرع وقت و با صرف حداقل زمان و هزینه

تصور کنید شما برای معرفی کسب و کار خود تعداد زیادی تراکت یا کارت ویزیت یا …چاپ کرده اید و بعد از پخش این موارد متوجه شده اید که باید قسمتی از آن را اصلاح کنید،این کار برای شما هزینه زیادی خواهد داشت. در صورتی که در دیجیتال مارکتینگ این گونه تغییرات به راحتی قابل اعمال خواهد بود .

قیمت مناسب

در بازاریابی یکی از فاکتور های مهم هزینه بازاریابی است.در بازاریابی سنتی ،هزینه بیلبورد ،تبلیغات تلویزیون و رادیو و … بسایر زیاد می باشد ولی در مقابل هزینه بازاریابی دیجیتال بسیار کمتر می باشد. بنابراین گزینه بسیار مناسبی برای بازاریابی کسب و کار کوچک می باشد.شایان ذکر است که بازگشت سرمایه این نوع تبلیغات بیشتر می باشد.

قابلیت شخصی سازی

در این نوع بازاریابی شما می توانید با توجه به سلیقع خود و مشتریان تبلیغات خود را انجام دهید و نیازی به تایید مراجع قانونی نیست.

بازاریابی فراتر از مرزها

یکی از دغدغه های کارفرمایان،معرفی کسب و کار خود در سایر شهرها و کشورهاست. تبلیغات سنتی یا محیطی در این حالت برای شرکت ها هزینه و زمان زیادی را در برخواهد داشت.در مقابل با استفاده از ابزارهای بازاریابی دیجیتال مرزها کنار گذاشته می شود و شما می توانید با جامعه هدف خود درسراسر دنیا ارتباط برقرار کنید.

در دیجیتال مارکتینگ ابزارهایی وجود دارد که در زیر به معرفی این ابزار ها  می پردازیم و در مقالات دیگر، هریک از این ابزارها را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

  • بازاریابی در موتورهای جست و جو
  • بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جست و جو
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی ویدئویی
  • بازاریابی درون گرا یا جاذبه ای
  • تبلیغات اینترنتی
  • بازاریابی ویروسی

همچنین بخوانید :

سایت یا اینستاگرام ؟ کدام یک برای دیجیتال مارکتینگ بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *