بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM) چیست ؟

بازاریابی موتورهای جست و جو  یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد. در این روش کسب و کارها می توانند با حداقل هزینه های بازاریابی ، در کوتاه ترین زمان ،مشتریان زیادی را جذب کرده و با استفاده از ابزارهای موتورهای جست و جو آنالیزهای دقیقی از بازازیابی خود داشته باشند.

تفاوت  SEO و SEM

بسیاری از  افراد معنای این دو کلمه را یکی می دانند.

سئو بهینه سازی محتوای وب سایت برای موتورهای جست و جو می باشد. به بیان ساده می توان گفت ،موتورهای جست و جو قوانین و و مقرراتی را برای وب سایت ها و محتوای آنها در نظر گرفته اند،حال هرچه کسب و کارها این قوانین و مقررات رادر وب سایت خود در سطح بالاتری رعایت کنند ،موتورهای جست و جو، وب سایت آنها را در لینک های صفحات اول نمایش خواهد داد.

در مقابل  بازاریابی موتوررهای جست و جو شامل روش های متعددی می شود که در این روش ها،کسب و کارها با پرداخت به شیوه های مختلف در موتورهای جست و جو،وب سایت خود را در رنگ های بالا قرار می دهید.

در حقیقت می توان گفت سئو قسمت رایگان بازاریابی موتورهای جست و جو می باشد.

روش های بازاریابی موتورهای جست و جو :

PPC یا Pey Per Click

به بیان بسیار ساده می توان گفت در این روش ،مبلغی را که برای این نوع بازاریابی در نظر گرفته ایم، به موتورهای جست و جو پرداخت می کنیم و آنها سایت مارا،در کلماتی که تعریف کرده ایم(کلمات کلیدی)،جزء اولین لینک ها قرار می دهند. درمقابل هر کلیک که روی لینک سایت ما می شود،مقداری از حساب ما کم می شود.این روش پرطرفدارترین روش SEM می باشد.

CPC : Cost Per Click

زمانی که وارد وب سایت های پرمخاطب می شوید، قطعا بنرهای تبلیغاتی اطراف وب سایت را مشاهده کرده اید.

شما می توانید این بنرها را و به سایت کسب و کار خود لینک کنید و به ازای هر کلیک که بر روی این بنر می شود از حساب شما کسر می شود.

این نوع تبلیغات در سایت های پر بازدید می تواند بازدهی داشته باشد.

متخصصان دیجیتال مارکتینگ شرکت رایین این نوع بازاریابی دریجیتال را برای کسب و کار های تخصصی پیشنهاد نمی کنند .

CPA:Cash Per Action

این روش برای نصب اپلیکیشن انجام می شود. به این صورت که شما از شرکت های مجری این نوع تبلیغات درخواست می کنید که اپلیکیشن شما را تبلیغ کنند و شما برای مثال به ازای هر 100 نصب اپلیکیشن به این شرکت مبلغی را پرداخت می کنید.

مزایای بازاریابی موتورهای جست وجو

      1.هزینه کم و بازدهی بالا در مدت زمان کوتاه

      2.معرفی کسب و کار خارج از مرزهای جغرافیایی

      3.در دسترس مشتریان بالقوه بودن

      4.روشی مناسب برای معرفی برند

کدامیک بهتر است؟SEO یا SEM

یکی از سوالاتی که همیشه مدیران ارشد ویا مدیران بازاریابی از تیم دیجیتال مارکتینگ ما می پرسند این است که بازاریابی موتورهای جست و جو ( که عامیانه ترین حالت آن گوگل ادورز است) بهتر است یا سئو؟

در این نوع بازاریابی بازاریابی همیشه باید مبالغی را پرداخت کنید تا کاربران از سایت شما بازدید کنند.حال اگر کاربر یا مشتری وارد وب سایت شما شود ،ولی وب سایت شما استاندارد های جذب مشتری را نداشته باشد،کاربر سریع از وب سایت شما خارج خواهد شد.

در سئو،موتورهای جست و جو قوانینی برای کاربرپسند بودن وب سایت ها قرار می دهند،که با رعایت این نکات ،میتوانید اطمینان نسبی داشته باشید که وب سایت شما کاربر را جذب می کند.

بنابراین پیشنهاد می شود از شروع طراحی وب سایت قوانین سئو در سایت شما رعایت شود و علاوه بر آن از روش های بازاریابی موتورهای جست و جو نیز استفاده کنید تا مخاطبان هدف بیشتری ، از وب سایت شما دیدن کنند و از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.در نتیجه، این بازدید باعث افزایش رتبه شما در موتورهای جست و جو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *